انواع پروژه های تور مجازی

تور مجازی با توجه به پتانسیلها و قابلیتهای خاص خود، می تواند برای معرفی طیف وسیعی از مشاغل و کسب و کارهای مختلف به کار گرفته شود. این گستره شامل مراکز ارائه خدمات مختلف، مراکز تجاری و فروشگاهی، مجموعه های تفریحی و گردشگری و... است که در ادامه بیان می شود.

املاک

با بهره مندی از تور بازدید مجازی می توان از املاک مورد نظر تصاویر ۳۶۰ درجه پانوراما تهیه نموده و پوشش کاملی از فضاهای داخلی و بیرون املاک را در قالب بازدید مجازی به بازدیدکنندگان ارائه نمود…

مهد کودکها و مراکز پیش دبستانی

تور مشاهده مجازی موثرترین راه معرفی محیط و امکانات مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی است. با مشاهده کامل فضای بیرونی و درونی مهد کودک یا پیش دبستانی و مشاهده جزئیات امکانات…

هتلها و مراکز اقامتی

تور مشاهده مجازی تمام آنچه را که باید در خصوص هتل ها و مراکز اقامتی معرفی شود یکجا ارائه می کند و از جمله موثرترین روش های تبلیغاتی برای ارائه قابلیت ها و امکانات این مراکز است...

مدارس و مراکز آموزشی

با دیدن فضاهای مختلف مدرسه شامل فضاهای بیرونی، ورزشی، کلاس ها دفاتر مختلف، آزمایشگاه، کتابخانه، مرکز رایانه و غیره در قالب تور مجازی گامی موثر در زمینه معرفی امکانات یک مدرسه...

بیمارستانها و مراکز درمانی

با تور معرفی مجازی می توان ضمن ارائه نماهای مختلف مجموعه های درمانی و پزشکی مانند نمای بیرونی و فضاهای داخلی، امکانات این مراکز مانند آزمایشگاه، بخش های درمانی، آی سی یو...

رستوران ها و کافی شاپ ها

اگر مشتریان بتوانند قبل از انتخاب یک رستوران یا کافی شاپ توسط تور مجازی محیط آن را مشاهده نموده و همچنین منوها، انواع غذاها و نوشیدنی ها، دسرها و غیره را مشاهده نمایند...

کارخانجات و مراکز صنعتی

از دیرباز تاکنون یکی از روش های موثر تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات کارخانجات و صنایع، نمایش محیط آن مجموعه‌ها به مخاطبان بوده است. شاید برخی از ما هنگامی که محصولی مانند...

شرکتها و سازمانها

با استفاده از قابلیتهای نمایش مجازی امکان نمایش محیط کاری به صورت فراگیر میسر می‌شود و می‌توان انواع بخش ها و دپارتمان های اداری را به بینندگان نمایش داد. علاوه بر امکان نمایش کامل فضای کاری...

نمایشگاهها و همایشها

با تهیه تور 360 درجه از غرفه های نمایشگاهی می‌توان فضای نمایشگاهی که شامل چیدمان تبلیغات، محصولات و خدمات یک کسب و کار است را به صورت مداوم به مخاطبان نمایش داد...

تالارها و مجموعه های میزبانی

مراکز پذیرایی و برگزاری مراسم از جمله مراکزی هستند که ظاهر و دکوراسیون، چیدمان عناصر و سلیقه در آنها حائز اهمیت زیادی است...

باشگاهها و مراکز ورزشی

با بهره‌گیری از تور مجازی می‌توان تمام فضای باشگاه ها و مراکز ورزشی را همراه با جزئیات کامل نمایش داد. قبل از انتخاب فضاهای ورزشی مخاطبان تمایل دارند تا با امکانات قابل ارائه در آن محیط آشنا شوند...

فروشگاهها و مراکز تجاری

برای نمایش محیط فروشگاه و تنوع محصولات قابل ارائه، تور مجازی راهکاری بسیار کارآمد و مفید است. مشتریان با این روش خود را در محیط فروشگاه می بینند ...

مزیتهای استفاده از تورهای مجازی برای معرفی کسب و کارها و مشاغل

1- نمایش دکوراسیون و جلوه های بصری محیطی (به صورت خاص تر برای مشاغلی که دکور و ویژگی های ظاهری در کسب مشتری اهمیت بیشتری دارد. مانند کافی شاپ ها، رستورانها، تالارها، هتل ها،... قطعاً یک کسب و کار از این گروه که برای دکوراسیون خود هزینه های سنگین متقبل شده با نمایش موثر و فراگیر آن به مخاطبان به رونق شغل خود و جذب مشتریان بیشتر کمک شایانی خواهد کرد).

2- راهنمای تصویری و مسیریابی (مانند یک بیمارستان یا اداره که می تواند با این روش، در کنار معرفی خدمات، بازدیدکنندگان مجازی را با ساختار مجموعه و بخش‌های مختلف آن آشنا کند تا در وقت حضور فیزیکی هر چه سریع‌تر به بخش مورد نیاز خود دسترسی یابند).

3- نمایش محیط کار برای مشاغلی که امکان حضور فیزیکی کاربران در محیط آنها ممکن نیست (مانند کارخانجات که می‌توانند با نمایش بخش های منتخب خطوط تولید خود به صورت نماهای فراگیر، به شکل‌گیری تصویری مثبت از برند خود در ذهن کاربران کمک کنند).

4- نمایش رویدادها و وقایعی که محدود به زمانی خاص هستند (مانند نمایشگاه‌ها که چیدمان و دکوراسیون نمایشگاهی به شکلی پیاده سازی می شود که به جذب مخاطبان و آشنایی کلی با مجموعه مورد نظر کمک کند. تورهای مجازی امکان بهره مندی از این هزینه کرد را به صورت دائمی و بلندمدت فراهم می‌کنند).

5- نمایش محیط کسب و کارهایی که به دلیل مسایلی همچون حفظ نظم محیط، بهداشت،... بهتر است به صورت مجازی و غیر حضوری به مخاطب نمایش داده شوند (مانند مهدکودک ها: والدین تمایل دارند تا قبل از ثبت نام فرزند خود در یک مهدکودک یا مرکز آموزشی با بخش‌های مختلف و امکانات آن مجموعه آشنا شوند. حضور فیزیکی والدین در بخش‌های مختلف این گونه مراکز باعث تحت تأثیر قرار گرفتن مسائلی همچون نظم محیط آموزش، بهداشت محیطی، نیاز به راهنما و مراقب در حین بازدید و... می گردد. درحالیکه با تور بازدید مجازی به راحتی از بروز مسائلی از این دست اجتناب می گردد. این مسئله برای باشگاه های ورزشی و تناسب اندام نیز صادق است).

6- املاک (مانند مثال قبل اگر هنگام فروش یک ملک، جزئیات آن بصورت 360 درجه به مشتریان نمایش داده شود، دردسرهای بسیار بازدید حضوری افراد مختلف از ملک مورد نظر کم شده و ضمن آنکه مخاطبان بیشتری آن ملک را مشاهده می‌کنند).

7- نمایش مکان هایی در شهرهای دیگر که با نمایش مجازی می توان مشتریان را به انتخاب خدمات آنها ترغیب کرد (مانند هتل ها و مراکز اقامتی که قبل از انتخاب مشتریان تمایل دارند تا نمای بخش های مختلف و همچنین اتاق ها و سوئیت ها را مشاهده کنند. همچنین مراکز گردشگری و سیاحتی نیز امکان بهره مندی از این قابلیت را دارا می باشند).

8- نمایش تنوع و دسته بندی محصولات در فروشگاهها (انواع کالاها و اجناس قابل عرضه در فروشگاهها و مغازه ها با این قابلیت در معرض دید بینندگان هستند و می توان تمام جزئیات آنها را نیز بر روی تصاویر به بینندگان نمایش داد.).

مراحل ساخت تور مجازی

1- عکاسی و فیلم برداری
عکاسی تور مجازی
برای ساخت یک تور مجازی خوب یک عکاس مجرب باید با استفاده از تجهیزات حرفه ای و به روز و با تکیه بر تخصص، تجربه و نگاه خلاقانه خود عکس های ۳۶۰ درجه و کلیپ های ویدئویی لازم را بهترین شکل ممکن از محیط مورد نظر تهیه کند. انتخاب بهترین نقاط جهت عکاسی، خلاقیت در چیدمان و آراستگی محیط و همچنین ایجاد بهترین فضا جهت ضبط تصاویر نیز از وظایف عکاس یا تیم مسئول تهیه عکس و فیلم است.