سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا cms نرم افزاری است که بر روی سرور سایت نصب می شود و امکان پیکربندی و توسعه سایت را برای طراح و همچنین مدیریت محتوای سایت را برای مدیران سایت فراهم می کند. با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا امکان ایجاد یک سایت بدون کدنویسی سمت سرور فراهم می شود. سیستم های مدیریت محتوای بنام و معروف بصورت متن باز (open source) هستند و این بدان معناست که در سراسر جهان برنامه نویسان بسیاری برای توسعه، پیشرفت و امنیت این سیستم ها تلاش می کنند. با استفاده از یک cms صرفه جویی بسیاری در زمان و هزینه طراحی سایت می‌شود چرا که اگر بنا باشد یک وب سایت با امکانات و قابلیت های مشابه یک سایت ساخته شده با cms، از صفر کد نویسی و ساخته شود هفته‌ها و بلکه ماه‌ها زمان و ده‌ها میلیون تومان هزینه لازم است.

سئو چیست و چرا اهمیت زیادی دارد

سئو چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

سئو(SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است اما مفهوم واقعی آن بسیار فراتر از معنای جمله آن است. برای درک بهتر اهمیت سئو باید به قدرت تاثیرگذار آن در رونق کسب و کارها اشاره نماییم. سئو در واقع از آن جهت حائز اهمیت است که مربوط به موتورهای جستجو می شود و امروزه نقش موتورهای جستجوگر اینترنتی در هدایت مشتری به یک کسب و کار، فوق العاده مهم است. با پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات و دسترسی بسیاری از مردم دنیا به اینترنت، بسیاری از سوالات مردم در سراسر جهان توسط جستجو در اینترنت به جواب می رسد. بنابراین بسیاری از افرادی که نیازمند کالا یا خدمات مشخص هستند هم از طریق اینترنت اقدام به جستجو و کسب اطلاعات در خصوص محصولات یا سرویس های مورد نیاز خود می کنند.

چه نوع وب سایتی مناسب تر است

انواع وب سایت چیست؟ چه نوع وب سایتی برای شما مناسب تر است؟

برای آنکه بتوانید سایتی متناسب با نوع فعالیت خود داشته باشید لازم است که ابتدا با انواع سایت و دسته بندی های وب سایت ها آشنا شوید.
وب سایت ها به طور کلی از لحاظ نوع کاربری و عملکرد به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.


-وب سایتهای کاتالوگی استاتیک که مانند یک کاتالوگ آنلاین برای معرفی یک کسب و کار است و قابل ویرایش نمی باشند.

 وب سایت‌های کاتالوگی داینامیک یا پویا که به مشابه یک کاتالوگ کاملتر و با جزئیات قابل ویرایش بوده و بر اساس سیستم های مدیریت محتوا هستند.

- وب سایت های پویا با قابلیت تعامل بیشتر کاربران مانند(لاگین، ویرایش مطالب، تولید محتوا،...)

- سایت های مربوط به تجارت آنلاین که دارای درگاه های پرداخت بانکی هستند.

- برنامه ها و اپلیکیشن های تحت وب که مانند یک نرم افزار پیشرفته دارای  کاربری‌های مختلف هستند.

چگونه حضوری موثر در فضای مجازی داشته باشید

چرا و چگونه حضوری موثر در فضای مجازی داشته باشید؟

شاید شما این جمله معروف آقای بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت را شنیده باشید. اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد از کار بیکار خواهید شد. این عبارتی است که مصداق حال بسیاری از بیزینس های بوده که به دلیل عدم توجه کافی به اهمیت فضای مجازی و عدم تغییر در رویکرد خود بر مبنای تحولات جدید در دنیا به ورطه نابودی و تعطیلی کشیده شده اند. در یک کسب و کار موفق علاوه بر توجه به تعاملات سنتی در بازار می‌بایست درک جامع و دقیقی از اهمیت فضای مجازی و اینترنت وجود داشته باشد. امروزه فضای مجازی که بر بستر اینترنت شکل گرفته است تنها یک راه برای تبلیغ و جلب توجه افراد نیست بلکه محیطی است که بیشتر رشد و توسعه بسیاری از شرکتها و بنگاههای اقتصادی به واسطه آن صورت می پذیرد. اما چگونه می توان از حضوری موثر و مفید در فضای مجازی به منظور رشد و رونق کسب و کار بهره مند شد؟

طراحی فروشگاه اینترنتی در شیراز

طراحی فروشگاه اینترنتی در شیراز

با رواج و توسعه روزافزون فن آوری اطلاعات، هر روز بخشهای گسترده تری از گردش اقتصادی جوامع بر بستر وب انجام می شود.  رخداد موفقیت آمیز این حجم وسیع از تبادلات مالی و اقتصادی مبتنی بر بستر اینترنت منوط به داشتن زیرساختهای قوی و توسعه یافته در هر جامعه ای است تا در ضمن آن فرصت رشد و بالندگی برای کسب کارهای نوظهور و همچنین فرصت توسعه بیشتر برای بیزینس های با سابقه فراهم گردد.

با توجه به پیشرفت چشمگیر طراحی وب سایت و پلتفرمهای آن داشتن یک فروشگاه اینترنتی مجهز و با قابلیتهای فراوان برای هر کسب و کار کوچک و بزرگ فراهم است. در کنار امکانات فنی و ویژگیهای نرم افزاری نسل جدید فروشگاه های اینترنتی، وجود انواع درگاههای پرداخت و سیستم های حمل و نقل کالا نیز کار خرید و فروش آنلاین را برای فروشندگان و مشتریان راحتتر و کارآمد تر نموده است.

سایت بهتر است یا شبکه های اجتماعی

کدام یک بهتر است؟ حضور در شبکه های اجتماعی یا داشتن وب سایت اختصاصی؟

 

در دهه های گذشته شکل کسب و کارها عموماً به صورت شرکت های بزرگ و بنگاه های تجاری معظم بود که تبلیغات و رقابت آنها در بازار هم منحصر به رسانه‌های محدود تلویزیونی یا چاپی و با صرف هزینه های سنگین می بود. اما امروزه در سراسر جهان و در کشور ما کسب و کارهای کوچک و نوپای بسیاری در حال گسترش هستند. همزمان با رشد تکنولوژی و به وجود آمدن رسانه‌های جدید، شیوه تبلیغات و بازاریابی هم متفاوت گشته و دیگر منحصر به شبکه‌های تلویزیونی با مخاطبان پراکنده و رسانه های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات نیست و رسانه های مبتنی بر وب نقش بسیار مهمی در عرصه تبلیغات کسب و کارها ایفا می کنند.

تور مجازی چیست

تور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تور مجازی راهکاری نوین برای معرفی و اطلاع رسانی اماکن، کسب و کارها و صنوف مختلف است. این راهکار تبلیغاتی مبتنی بر نمایش فضاهای مختلف به صورت ۳۶۰ درجه و فراگیر به بینندگان بوده و با شبیه سازی حضور بازدید کننده در فضای مربوطه جزئیات متعددی از آن فضا را به تصویر می کشد. در تور مجازی کارگردان برخلاف کلیپ ویدئویی خود کاربر می باشد و می تواند با چرخاندن تصاویر زاویه دلخواه را مشاهده نماید. یکی از ویژگی‌های مهم تورمجازی قابلیت تجمیع اشکال مختلف اطلاعاتی و ارائه آنها در قالب یک پکیج به مخاطبان است. این اطلاعات شامل عکس، فیلم و کلیپ، نقشه و پلان، گفتار و موسیقی است. به صورتی که با جایگذاری این اطلاعات بر روی تصاویر ۳۶۰ درجه می توان به شکلی کار آمد تمام جزئیات لازم در خصوص یک مکان را در اختیار مشاهده کنندگان قرار داد.

تور مجازی فروشگاه

 چرا باید برای فروشگاه خود یک تور مجازی داشته باشید؟

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی بسیاری از تبلیغات برای کسب و کارها نیز در همین فضای مجازی صورت می‌گیرد. تبلیغات در فضای مجازی به دسته های گوناگونی تقسیم می شود که یکی از این دسته ها شیوه نوین معرفی فضای کسب و کار در قالب تور مجازی است. تور مجازی به صورت کلی عبارت است از مجموعه ای از تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه که به یکدیگر متصل شده‌اند. شیوه تهیه تور مجازی نیز به این صورت می باشد که ابتدا از نقاطی از فضای مورد نظر عکس برداری صورت گرفته و سپس توسط رایانه تصاویر به یکدیگر متصل می شوند. با افزودن امکاناتی مانند تصاویر ثابت، کلیپ های ویدئویی، توضیحات متنی، نقشه و سایر امکانات دیگر تور مجازی نهایی آماده شده و بر روی وبسایت، اپلیکیشن و سایر فرمت های اطلاعاتی قابل توزیع می باشد.

در یک تور مجازی خوب تصاویر دارای حداکثر کیفیت و میزان بسیار کمی از خطا می باشند. همچنین قابلیت سازگاری با مرورگر های مختلف و دستگاه های هوشمند از دیگر نقاط قوت یک تور مجازی خوب می باشد. مخاطب شما با استفاده از تور مجازی می‌تواند به صورت مجازی در محیط کسب و کار شما حضور داشته باشد و با جزئیات و خدمات و کالاهای قابل ارائه توسط شما آشنا گردد.