نقش تور مجازی و عکاسی مدرن در توسعه گردشگری مجازی

نقش تور مجازی و عکاسی مدرن در توسعه گردشگری مجازی

گردشگری مجازی از مفاهیم مهم و مدرن صنعت گردشگری در دنیاست. در شرایط جهان امروز که صنعت گردشگری از پولساز ترین و مهم ترین راهکار های کشورهای مختلف برای کسب درآمد می باشد، با بهره مندی از فناوری می‌توان گام‌های مهمی در توسعه این صنعت در ابعاد مختلف خصوصاً بعد معرفی و تبلیغات پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری برداشت. در شرایط اقتصادی خواص امروز کشور ما که مشکلات متعددی ناشی از تحریم‌ها و مسائل اقتصادی مانند بیکاری و نیاز روز افزون به توسعه فضای کسب و کار وجود دارد، و همچنین با عنایت به داشته‌های عظیم و پتانسیل‌های فراوان کشور در حوزه گردشگری، یکی از بهترین و موجه ترین سرمایه گذاری ها توسعه صنعت گردشگری است.

در سطح کلان این وظیفه دولت ها است که سیاست‌های کلی حوزه گردشگری را تدوین و اجرا نمایند اما در سطوح زیر مجموعه حاکمیت سازمان های مرتبط می توانند با در پیش گرفتن رویکردهای نوین و کار آمد نسبت به ایفای وظیفه خود در راستای توسعه گردشگری گام بردارند. به طور کلی مهمترین و شاخص‌ترین نیازی که صنعت گردشگری کشور ما در حال حاضر با آن روبروست عدم معرفی کافی جاذبه‌های فراوان و بی نظیر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور به گردشگران داخلی و خصوصاً خارجی است. در شرایطی که تلاش‌های بسیاری از سویی برخی کشورها در جهت تخریب نام ایران در اذهان عمومی جهانیان صورت می گیرد، بهترین راهکار مقابله با این هجمه ها، تلاشهای فرهنگی و معرفی شایستگی‌ها و زیبایی های فرهنگی و تاریخی ایران در سطح بین المللی است. در واقع باید گفت بنا به دلایلی که ذکر شد یعنی ظرفیت قابل توجه صنعت گردشگری در بخش درآمدزایی و اشتغال، وجود تعداد زیاد جاذبه های فاخر گردشگری در کشور و حساسیت های کاذب ایجاد شده نسبت به نام ایران در سطح برخی کشورهای جهان، توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین ارکان معرفی فرهنگ شایسته و پر افتخار ایران به جهانیان امری بسیار ضروری بوده و می بایست یکی از مهمترین سیاست‌های کلان دولت‌ها باشد.

 

در بحث توسعه صنعت گردشگری بهره مندی از فناوری اطلاعات و رسانه حائز اهمیت فراوان میباشد. گردشگری مجازی که تلفیقی از هنر و فن آوری ارتباطات و رسانه می باشد، می تواند به عنوان یکی از ارزانترین و در عین حال موثر ترین راهکارهای رسیدن به چشم اندازهای توسعه صنعت گردشگری کشور مطرح شود. با توجه به قابلیت ها و امکانات گردشگری مجازی می توان اطلاعات اماکن گردشگری و جاذبه های توریستی کشور را به زبان های متعدد و با بهره‌گیری از فرمت های مختلف اطلاعات مانند عکس، کلیپ، گفتار، متن و نقشه را در یک پلتفرم رسانه ای مانند وب سایت و اپلیکیشن موبایل تجمیع نموده و به صورت کامل و شایسته معرفی نمود. تور مجازی یک جاذبه گردشگری با عنایت به ویژگی هایی همچون نمای ۳۶۰ درجه و کامل از محیط، امکان نمایش تصاویر بر روی موقعیت دقیق اماکن برروی نقشه و واقع گرایانه بودن ( بر خلاف عکس های ثابت و کلیپ های ویدئویی دارای جلوه های بصری ) به سادگی تصویری دقیق و شفاف در ذهن بیننده ایجاد می نماید و این مسئله خود برای ترغیب افراد برای سفر و بازدید حضوری از این جاذبه ها بسیار حائز اهمیت است. در حین انجام بازدید مجازی توسط بینندگان تور مجازی، امکان فعال نمودن گفتار صوتی با زبان های مختلف نیز به منظور شبیه سازی یک تور واقعی و ارائه اطلاعات لازم به بینندگان به بهترین شکل ممکن فراهم می باشد. بر روی تصاویر پانورامای تور مجازی نیز امکان قرار دادن عکس و فیلم امکان پذیر بوده و می توان مانند یک موزه مجازی یا گالری سه بعدی به نمایش جزئیات بیشتری پرداخت.

همچنین با قرار دادن تصاویر 360 درجه در سرویسهای گوگل و ساخت تور مجازی گوگل، جستجوکنندگان از سراسر دنیا قادر خواهند بود تا در حین جستجو برای جاذبه های گردشگری مورد نظر، امکان بازدید مجازی از این جاذبه ها را داشته باشند که این قابلیت در جذب مخاطب بسیار مهم و تاثیرگذار است.

تیم حرفه‌ای عکس برداری و مهندسین نرم افزار پانومن با بهره مندی از تجهیزات بروز و حرفه ای، تجربه چندین ساله و تخصص در بروزترین ابزارها و نرم افزارها و همچنین دانش طراحی وب سایت و اپلیکیشن به صورت حرفه ای آماده انجام و اجرای پروژه های تور مجازی در سراسر ایران می باشد.

بررسی مفهوم گردشگری مجازی