مقایسه تور مجازی چند رسانه ای با تور مجازی گوگل

مقایسه تور مجازی سفارشی (چندرسانه‌ای) با تور مجازی گوگل

در دنیای تور مجازی ۳۶۰ درجه دو دسته بندی کلی وجود دارد: تور مجازی سفارشی یا چند رسانه ای و تور مجازی گوگل. اما تفاوت این دو نوع چیست و کدام یک بهتر است؟ برای آگاهی از تفاوتها و مزایای هر یک از انواع تور مجازی با ما همراه باشید.

تور مجازی سفارشی توسط نرم افزارهای خاص این کار را با ترکیب رسانه‌های مختلف از جمله تصاویر ۳۶۰ درجه به دست می‌آید و در واقع خروجی این نرم افزارهای ویژه است که عمدتاً به فرمت html5 بوده و بر روی سرور یک وب سایت قرار می گیرد. مزیت این نوع تور مجازی امکان قرار دادن رسانه های مختلف شامل عکس ها و فیلمهای ۳۶۰ درجه، عکس های ثابت (بصورت تکی یا گالری تصاویر)، گفتار و موسیقی، کلیپ های ویدیویی، متن، نقشه و پلان، صفحات وب و لینک به انواع فایل در داخل تور مجازی است. از این رو به آن تور مجازی چند رسانه ای می گویند. تمام این اطلاعات مختلف در جای مناسب خود به کاربر نمایش داده می‌شوند و امکان تعامل کاربران با تور مجازی به صورت کامل فراهم است. در کنار این قابلیتهای چند رسانه ای، از منظر امکانات نرم افزاری نیز طیف وسیعی از عملکرد ها و جلوه های تصویری و صوتی قابل اجرا بر روی این نوع تورمجازی است:

  • پانورامای زنده (تلفیق ویدئو بدون حاشیه با تصویر ۳۶۰ درجه که در آن بخشی از تصویر پانوراما متحرک است)،
  • انواع جلوه های ویژه مانند چندین نما از یک نقطه (به عنوان مثال نماهای اوقات مختلف شبانه‌روز یک نقطه بیرونی یا نماهای داخلی از یک نقطه با دکوراسیون مختلف)،
  • قابلیت مالتی رزولوشن یا چند لایه ای که می توان تصاویر بسیار بزرگ را درون تورهای مجازی قرار داد و امکان زوم زیاد را برای کاربران فراهم نمود،
  • قابلیت نمایش خودکار،
  • محیط کاربری چند زبانه،
  • جلوه های صوتی فراگیر و سه بعدی،
  • امکان راهنمایی و پیشنهاد مسیر حرکت به کاربران،
  • امکان قرار دادن پنجره های اطلاع رسانی در ابعاد و انواع مختلف که به صورت خودکار یا با کلیک کاربر در نقاط خاصی از تور باز می شوند و می توانند حاوی عکس، نقشه، متن، تصویر ۳۶۰ درجه و غیره باشند،
  • قابلیت مشاهده آفلاین و خروجی به فرمت های مختلف مانند اندروید، ویندوز،...

بخشی از امکانات و ویژگی های نرم افزاری تورهای مجازی چند رسانه ای می باشد که در کنار تنوع فرمت های اطلاعاتی قابل جایگذاری در تور، پکیج کامل و جذابی را برای ارائه به مخاطبان فراهم می کند.

تور مجازی گوگل اما راهکاری ساده است که تنها مبتنی بر تصاویر ۳۶۰ درجه است. این تصاویر بر روی سرورهای گوگل قرار می گیرند و به یکدیگر متصل می‌شوند و در بخش هایی از خدمات گوگل مانند Google Maps و همچنین نتایج جستجو در گوگل نمایش داده می شوند. بر روی تور مجازی گوگل تنها امکان قرار دادن عناوین مختصری درباره تصویر در حال نمایش وجود دارد. هر دو تورمجازی یعنی چند رسانه ای و گوگل امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و قرارگیری در وب سایت های دیگر را دارا می باشند و از منظر سازگاری با دستگاه های نمایش دهنده (موبایل، رایانه...) هیچ محدودیتی ندارند. تور مجازی گوگل به دلیل محدودیت در تنوع اطلاعات برای اماکنی مناسب است که صرفاً ارائه نمای ۳۶۰ درجه محیط به کاربران مدنظر باشد. پیشنهاد ما به مشتریان در مرکز ساخت تور مجازی پانومن عموما بهره‌گیری از تور مجازی چند رسانه ای است، زیرا همانطور که اشاره شد گستره وسیعی از امکانات و قابلیتها پیش روی آنان خواهد بود و این انتخاب منجر به بازدهی بالاتری در امر معرفی و اطلاع رسانی موثر به مخاطبان می شود. ضمن آنکه در کنار تور مجازی چندرسانه‌ای، تور مجازی گوگل و ثبت اطلاعات کسب و کار نیز به صورت رایگان برای مشتریان انجام می‌شود.

استفاده از هر کدام از انواع تور مجازی برای معرفی کسب و کارها به مخاطبان و مشتریان امری مهم و حائز اهمیت است. با بهره مندی از این راهکار، مشاغل به شکل بهتری توسط مخاطبان کشف و دیده می شوند و با توجه به هزینه یکباره و مختصر آن در مقایسه با سایر انواع تبلیغات، رویکردی مقرون به صرفه و هوشمندانه است.