مزایای تور مجازی

مزایای تور مجازی

تور مجازی بدون شک یکی از موثرترین راهکارهای اطلاع رسانی و معرفی خدمات و کالاها برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف است. مفهوم تور مجازی ۳۶۰ درجه چندین سال است که پدیدار شده و از آن برای نمایش فراگیر محیط های مختلف بهره گرفته شده است.

در طول این سالیان رفته‌رفته به امکانات و قابلیت‌های تورهای مجازی افزوده شده و نقش اصلی آن از نمایش اماکن به صورت ۳۶۰ درجه به پکیج های چند رسانه اطلاع‌رسانی تغییر کرده است. در تورهای مجازی انواع مختلف اطلاعات شامل عکس های ثابت به صورت تکی یا گالری، کلیپ های ویدئویی به شکل های مختلف، صدای گوینده برای توضیحات به صورت صوتی و موسیقی، نقشه جغرافیایی، پلان ساختمان ها، اطلاعات متنی، صفحات وب، انواع لینک و غیره قابل جایگذاری هستند. اما مسئله مهم تر که یکی از ویژگی‌های شاخص تور مجازی است، نحوه نمایش و چیدمان این اطلاعات در مقابل دید کاربر است. اساس تورهای مجازی تصاویر و کلیپ های ۳۶۰ درجه می‌باشند. در هر نقطه روی این تصاویر و کلیپ‌ها امکان قرار دادن فرمت های اطلاعاتی ذکر شده وجود دارد. به نحوی که می‌توان به شکل دقیق در خصوص جزئیات موجود در تصویر اطلاع‌رسانی کرد. به عنوان مثال چنانچه قصد معرفی یک بیمارستان و مرکز درمانی را داشته باشید، با استفاده از تصاویر ۳۶۰ درجه می توان تمام بخش‌های مختلف آن و همچنین مسیرهای دسترسی به هر بخش را به عنوان اطلاع رسانی و آموزش به بیماران یا مراجعان ارائه داد. این اطلاع رسانی می تواند از طریق قرار دادن تور مجازی بر روی وب سایت بیمارستان باشد تا قبل از مراجعه بیماران با خدمات بیمارستان یا مرکز درمانی مربوط آشنا شوند و یا می تواند با قرار دادن تور مجازی بر روی کیوسک های اطلاع رسانی مستقر در محیط بیمارستان باشد. علاوه بر ارائه نمای کلی و همچنین خدمات و مسیرهای دسترسی، امکان ذکر تمام جزئیات لازم برای مراجعه کنندگان نیز در هر بخش وجود دارد. به عنوان مثال در بخش ام آر آی ساعات کار، مدارک مورد نیاز جهت پذیرش، آموزش‌های لازم به بیماران، انواع خدمات فرعی قابل ارائه و غیره را می توان به شکل مطلوب و موثر به تصویر کشید. این شیوه اطلاع رسانی منحصر به فرد که تفاوت شایانی با متون پیاپی و صفحات یکنواخت وب دارد، هم دارای جذابیت‌های بصری بوده و هم از لحاظ جذب مخاطبان بیشتر و زمان ماندگاری طولانی تر در ذهن مخاطبان حائز اهمیت است.

مثالی دیگر در این زمینه معرفی جاذبه های گردشگری است. با تور مجازی می توان علاوه بر ارائه نماهای زیبایی از جاذبه های گردشگری، مانند یک تور لیدر به معرفی بخشهای مختلف آن پرداخت و بینندگان را با جزئیات هر مکان آشنا کرد.

مزیتهای تور مجازی

یکی از نکات مهم در بازاریابی دیجیتال توجه ویژه به سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. هر چه وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار داشته باشد، امکان جذب مخاطبان بیشتر به کسب و کار شما افزایش خواهد داشت. یکی از عوامل مهم در کسب و حفظ رتبه بالا در نتایج جستجو میزان ماندگاری بازدیدکنندگان در صفحات وب سایت است. تور مجازی از جمله ابزارهایی است که زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت‌های مربوطه را از ۵ تا ۱۰ برابر افزایش می دهد که به نوبه خود سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو است تا رتبه سایت شما را افزایش دهند. کاربران در نتیجه وجود تور بازدید مجازی در یک وب سایت، با صرف زمان بیشتری از آن سایت بازدید می نمایند و این نکته علاوه بر امکان اطلاع رسانی دقیق تر و هدفمند تر به مخاطبان، اعتبار سایت را افرایش می دهد.

مزایای بهره مندی از تور مجازیزیارت مجازی حرم رسول الله(ص)- با کلیک بر روی قسمتهای مختلف اطلاعات مربوط به هر بخش از مسجد النبی نمایش داده می شود

مهمترین اثر تور مجازی جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان به کسب و کار شما است. امکان مشاهده نمای کامل محل کسب و کار شما با جزئیات، نوعی حس اعتماد و اطمینان را برای مشتریان به وجود می‌آورد. قابلیت اطلاع رسانی دقیق و جزئی بر روی بخش های مختلف تور نیز کمک می کند تا هرآنچه فکر می کنید برای ارائه به مخاطبان حائز اهمیت است قابل ارائه و معرفی باشد. تمامی ویژگی‌های مثبت تور مجازی در کنار قیمت مقرون به صرفه تهیه و ساخت آن،  آن را تبدیل به راه حلی مناسب و هوشمندانه برای فعالیت‌های برندسازی و تبلیغات کسب و کارها می کند.