سئو چیست و چرا اهمیت زیادی دارد

سئو چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

سئو(SEO) مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است اما مفهوم واقعی آن بسیار فراتر از معنای جمله آن است. برای درک بهتر اهمیت سئو باید به قدرت تاثیرگذار آن در رونق کسب و کارها اشاره نماییم. سئو در واقع از آن جهت حائز اهمیت است که مربوط به موتورهای جستجو می شود و امروزه نقش موتورهای جستجوگر اینترنتی در هدایت مشتری به یک کسب و کار، فوق العاده مهم است. با پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات و دسترسی بسیاری از مردم دنیا به اینترنت، بسیاری از سوالات مردم در سراسر جهان توسط جستجو در اینترنت به جواب می رسد. بنابراین بسیاری از افرادی که نیازمند کالا یا خدمات مشخص هستند هم از طریق اینترنت اقدام به جستجو و کسب اطلاعات در خصوص محصولات یا سرویس های مورد نیاز خود می کنند.

هر زمان که ما نیاز به خرید کالای داشته باشیم ابتدا به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی چون چه برندهایی کالای مورد نیاز من را ارائه می دهند؟ چه مدل‌های از آن کالا وجود دارد؟ هر یک از این مدل ها چه قیمت و چه امکاناتی دارند؟ نظر سایر مصرف‌کنندگان چیست؟ از کجا می توانم خرید ارزان تر و مطمئن تر داشته باشم و سوالاتی از این دست می باشیم. امروزه اینترنت مرجعی معتبر و قابل اعتماد برای یافتن پاسخ به این قبیل سوالات است و چون استفاده از اینترنت بیش از پیش در نزد اقشار مختلف مردم در جوامع گسترش یافته، لذا اکثر جستجو ها برای یافتن مناسب ترین خدمات و کالاها از طریق آن صورت می پذیرد.

وقتی در موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال فروشگاه یا مرکز خدماتی مناسبی برای نیاز خود هستید، لیست های از فروشگاههای ارائه دهندگان آن خدمات نمایش داده می شوند این لیست ها معمولاً شامل دهها صفحه هستند و اگر دقت کرده باشید معمولاً حتی صفحه دوم نتایج جستجو را هم باز نمی کنید و اکثراً در همان چند نتیجه اول لینک مناسبی برای شما نمایش داده می شود. اغلب کاربران هم به نتایج اولیه نمایش داده شده در صفحه اول نتایج جستجو اکتفا می کنند. بنابراین برای کسب و کارها نمایش داده شدن لینک وب سایتشان در صفحه اول و نتایج نخستین بسیار مهم و حیاتی است. فرآیند بهینه سازی برای موتورهای جستجو هم به معنای رعایت نکات و انجام فعالیت‌هایی برای نمایش داده شدن لینک سایت در بالاترین نتایج جستجو برای عبارات جستجو شده مرتبط است.

سئو به صورت کلی شامل دو مرحله است. مرحله اول طراحی سایت و تولید محتوای سایت طبق اصول سئو و مرحله دوم بازاریابی دیجیتال برای برندسازی و گسترده شدن آوازه سایت در فضای مجازی است. ما در مرکز طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی با نام تمام سایت های در دست اجرا را بر اساس اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو طراحی می کنیم و در صورت درخواست مشتریان گرامی بازاریابی دیجیتال و برندسازی را هم برای توسعه و رونق کسب و کار مشتریان انجام می دهیم. در واقع بخش دوم که بازاریابی مجازی و برند سازی است باید با فعالیت گسترده در فضای مجازی و تولید محتوای مناسب و تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی معتبر انجام شود.

برای اینکه سایت شما در رقابت با دهها یا شاید صدها سایت مشابه موفق باشد، باید به ظرافت‌ها و نکات کلیدی سئو و بازاریابی دیجیتالی توجه کافی داشته باشید و هرگز دست از تلاش برندارید! تیم دیجیتال مارکتینگ پانومن آماده است تا ضمن تدوین نقشه راه و پلان بازاریابی دیجیتالی برای سایت شما، مشاوره های ارزشمندی در خصوص نکات مهم و فعالیتهای موثر برای موفقیت در کارزار سئو را به شما ارائه دهد.