ضرورت هزینه برای ساخت تور مجازی

آیا لازم است برای ساخت تورمجازی هزینه کنید؟

با گسترش کسب و کارها و ضرورت توجه بیشتر به تبلیغات و معرفی مشاغل در راستای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر امری مهم و حائز اهمیت است. یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات فضای مجازی است. فضای مجازی با توجه به گستردگی و فراگیری استفاده و هزینه‌های مناسب‌تر نسبت به شیوه های سنتی تبلیغات از اولویت بیشتری برای توجه و سرمایه‌گذاری برخوردار است. یکی از رویکردهای موثر در تبلیغات انواع کسب و کار در فضای سایبری بهره‌مندی از تور مجازی است. تور بازدید مجازی با فراهم کردن نمای ۳۶۰ درجه از محیط و فضای کسب و کارها به مشتریان کمک می‌کند تا درک بهتری از تنوع خدمات یا کالاهای ارائه شده مشاغل مربوطه داشته باشند.

با تور مجازی می توان کارکردها و هدف های متفاوتی در تبلیغات و معرفی برای مشاغل را در نظر گرفت. انواع این اهداف برای مشاغل مختلف عبارتند از:


۱- نمایش دکوراسیون و جلوه های بصری محیطی (به صورت خاص تر برای مشاغلی که دکور و ویژگی های ظاهری در کسب مشتری اهمیت بیشتری دارد. مانند کافی شاپ ها، رستورانها، تالارها، هتل ها،... قطعاً یک کسب و کار از این گروه که برای دکوراسیون خود هزینه های سنگین متقبل شده با نمایش موثر و فراگیر آن به مخاطبان به رونق شغل خود و جذب مشتریان بیشتر کمک شایانی خواهد کرد).


۲- راهنمای تصویری و مسیریابی (مانند یک بیمارستان یا اداره که می تواند با این روش، در کنار معرفی خدمات، بازدیدکنندگان مجازی را با ساختار مجموعه و بخش‌های مختلف آن آشنا کند تا در وقت حضور فیزیکی هر چه سریع‌تر به بخش مورد نیاز خود دسترسی یابند).


۳- نمایش محیط کار برای مشاغلی که امکان حضور فیزیکی کاربران در محیط آنها ممکن نیست (مانند کارخانجات که می‌توانند با نمایش بخش های منتخب خطوط تولید خود به صورت مجازی، به شکل‌گیری تصویری مثبت از برند خود در ذهن کاربران کمک کنند).


۴- نمایش رویدادها و وقایعی که محدود به زمانی خاص هستند (مانند نمایشگاه‌ها که چیدمان و دکوراسیون نمایشگاهی به شکلی پیاده سازی می شود که به جذب مخاطبان و آشنایی کلی با مجموعه مورد نظر کمک کند. تور مجازی امکان بهره مندی از این هزینه کرد را به صورت دائمی و بلندمدت فراهم می‌کند).


۵- نمایش محیط کسب و کارهایی که به دلیل مسایلی همچون حفظ نظم محیط، بهداشت،... بهتر است به صورت مجازی و غیر حضوری به مخاطب نمایش داده شوند (مانند مهدکودک ها: والدین تمایل دارند تا قبل از ثبت نام فرزند خود در یک مهدکودک یا مرکز آموزشی با بخش‌های مختلف و امکانات آن مجموعه آشنا شوند. حضور فیزیکی والدین در بخش‌های مختلف این گونه مراکز باعث تحت تأثیر قرار گرفتن مسائلی همچون نظم محیط آموزش، بهداشت محیطی، نیاز به راهنما و مراقب در حین بازدید و... می گردد. درحالیکه با تور بازدید مجازی به راحتی از بروز مسائلی از این دست اجتناب می گردد. این مسئله برای باشگاه های ورزشی و تناسب اندام نیز صادق است).


۶- املاک (مانند مثال قبل اگر هنگام فروش یک ملک، با تور مجازی جزئیات آن به علاقمندان نمایش داده شود، دردسرهای بسیار بازدید حضوری افراد مختلف از ملک مورد نظر کم شده و ضمن آنکه مخاطبان بیشتری آن ملک را مشاهده می‌کنند).


۷- نمایش مکان هایی در شهرهای دیگر که با نمایش مجازی می توان مشتریان را به انتخاب خدمات آنها ترغیب کرد (مانند هتل ها و مراکز اقامتی که قبل از انتخاب مشتریان تمایل دارند تا نمای بخش های مختلف و همچنین اتاق ها و سوئیت ها را مشاهده کنند. همچنین مراکز گردشگری و سیاحتی نیز امکان بهره مندی از این قابلیت تور مجازی را دارا می باشند).


همان طور که ملاحظه کردید، با بهره مندی از ابزار مدرن مانند بازدید غیر حضوری، می توان علاوه بر فراهم کردن امکان نمایش مطلوب و جذاب اماکن و محیط کسب و کارها به مخاطبان، رویکردی هوشمندانه و متفاوت را برای تبلیغات انتخاب کرد و میان رقبا متمایز بود. هزینه تور مجازی در مقایسه با هزینه های دیگر انواع تبلیغات بسیار کمتر بوده و تنها یکبار پرداخت می شود. اما مزایای آن دائمی است و در یک بازه زمانی طولانی امکان بهره مندی از قابلیتهای آن برای کسب و کارها وجود دارد. در صورت نیاز به بروز رسانی با صرف هزینه ای اندک امکان عکاسی از نقاط جدید یا بروز رسانی اطلاعات و توضیحات درون تور وجود دارد. همچنین با توجه به امکان اشتراک گذاری و انتشار تور مجازی در بسترهای مختلف نرم افزاری و شبکه های اجتماعی، می توان به هرچه بهتر دیده شدن کسب و کارها از این طریق کمک نمود.